5 języków docenienia w miejscu pracy
Wielu ludzi zachęcało mnie do napisania książki o językach doceniania, ich wpływie na satysfakcję pracownika oraz wzrost produktywności. Ponieważ moje doświadczenie dotyczyło jak dotąd sfery małżeństwa i doradztwa rodzinnego, poszukiwałem współautora, który miałby zarówno kwalifikacje
akademickie, jak i doświadczenie w sprawach biznesu. Kiedy poznałem dr. Paula White’a, zrozumiałem, że znalazłem taką osobę. Przez ostatnich kilkanaście lat dr White specjalizował się w pomaganiu rodzinnym biznesom w efektywnym przekazywaniu firmy następnemu pokoleniu. W tej roli ściśle współpracował z liderami różnych organizacji.
Przez ostatnich pięć lat pracowałem wspólnie z dr. White’em nad projektem Motywowanie przez Docenianie. Zaczęliśmy od stworzenia Inwentarza MPD [skrót od Motywowanie przez Docenianie, w wersji ang. MBA – Motivating by Appreciation – przyp. tłum.], który pomaga indywidualnym pracownikom odkryć swój podstawowy język doceniania, język drugorzędny oraz język o najmniejszym dla nich znaczeniu. Korzystając z tego inwentarza, dr White przeprowadził pilotażowe projekty w różnych środowiskach biznesowych. Informacja zwrotna była wyjątkowo zachęcająca. Odkryliśmy, że rzeczywiście to, co sprawia, że jeden pracownik czuje się doceniony, nie sprawia, że tak poczuje się inny pracownik. Jednak kiedy kierownik lub współpracownik nauczy się mówić podstawowym językiem doceniania danej osoby, wyniki są naprawdę znaczące. Jest naszym pragnieniem, aby Inwentarza MPD używano, by pomóc tysiącom liderów biznesu stworzyć bardziej pozytywną atmosferę pracy i zwiększyć produktywność pracowników poprzez nauczenie się używania ich podstawowego języka doceniania.
Szczerze wierzymy, że to, co właśnie zamierzasz przeczytać, umożliwi ci stworzenie zespołowego klimatu, gdzie osoby, z którymi pracujesz, będą się czuły głęboko doceniane oraz odpowiedzą na to docenianie odnowioną lojalnością i wzmocnionym zaangażowaniem w sukces firmy.
Fragment
Zrozumienie tego, co sprawia, że ty i twoi współpracownicy czujecie się odpowiednio zachęceni, może w znaczący sposób
poprawić wasze relacje w miejscu pracy, doprowadzić do wzrostu potrzeby zaangażowania oraz stworzyć bardziej pozytywne środowisko pracy. Naszym zamiarem jest zapewnienie wam odpowiednich narzędzi, zasobów oraz informacji, aby pomóc zgromadzić tę wiedzę i zastosować ją w praktyczny i znaczący sposób w waszym miejscu pracy.
Informacje techniczne
Autor: Gary D. Chapman & Paul E. White
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Logos
Oprawa: miękka
Ilość stron: 248
ISBN: 978-83-63488-48-2
Tytuł oryginału: The 5 Languages of Appreciation in the Workplace
Spis treści:
Wprowadzenie
Wprowadzenie do wydania z 2014 roku
Wstęp
Rozdział 1. Na czym najbardziej zależy pracownikom
Rozdział 2. Dla liderów biznesu: Dlaczego docenianie
jest dobrą inwestycją
Rozdział 3. Język doceniania nr 1: Afirmujące słowa
Rozdział 4. Język doceniania nr 2: Wartościowo
spędzony czas
Rozdział 5. Język doceniania nr 3: Akty służby
Rozdział 6. Język doceniania nr 4: Namacalne prezenty
Rozdział 7. Język docenienia nr 5: Dotyk
Rozdział 8. Potencjalnie martwy punkt: Twój najmniej
ceniony język
Rozdział 9. Różnica pomiędzy uznaniem a docenieniem
Rozdział 10. Jak docenianie sprawdza się w różnych
miejscach pracy
Rozdział 11. Wolontariusze również potrzebują doceniania
Rozdział 12. Czy język doceniania określonej osoby może
ulec zmianie?
Rozdział 13. Motywowanie przez docenianie: Pokonać
własne wyzwania
Rozdział 14. Co się stanie, jeśli nie będziesz doceniał
członków swojego zespołu
Rozdział 15. Odkryj swój podstawowy język doceniania:
Kwestionariusz MPD
Teraz kolej na ciebie
Przypisy
Noty o autorach