Żydzi Mesjanistyczni – Baruch Maoz
Ruch mesjanistyczny przekonał Kościół, że wiara w Jezusa nie oznacza wyrzeczenia się żydowskości. Duża i wciąż rosnąca część Kościoła przyjęła ten pogląd na sprawę jako prawdziwy, choć jest on nowy. Ale naród żydowski ciągle nie jest do niego przekonany. Przez 2000 lat przekonywano Żydów wierzących w Jezusa, by nie myśleli już o sobie, iż są Żydami.
SPIS TREŚCI
SŁOWO WSTĘPNE …………..9
PRZEDMOWA ………………23
WSTĘP ……………………………….25
CZĘŚĆ I. OCENA TEOLOGICZNA ….. 49
1. Czy powinniśmy głosić ewangelię Żydom? ………………………51
2. Przymierze mojżeszowe ………………………………100
3. Zwyczaje rabiniczne ……………………………………….166
4. Argumentacja biblijna ………………………………215
5. Zbory przyjazne chrześcijanom pochodzącym z żydów …..244
CZĘŚĆ II. OCENA PRAKTYCZNA …. 253
6. Standardy ……………………………….255
POSŁOWIE ………………………………………..286
DODATKI
A. List od nieżydowskiego chrześcijanina …………………290
B. Krótka historia ruchu mesjanistycznego ……………….295
C. Judaizm mesjanistyczny czy judaizujące chrześcijaństwo ..305
D. Usprawiedliwienie w judaizmie ……………………326
Wybrana bibliografia w języku angielskim ………………….342
Wybrana bibliografia w języku polskim ……………………344
Dane książki
Autor: Baruch Maoz
Wydawca: Wydawnictwo CLC
Fragment wstępu (Stan Telchin)
Kilka miesięcy temu zaproszono mnie do wzięcia udziału, w charakterze wykładowcy, w Międzynarodowej Żydowskiej Konferencji poświęconej ewangelizacji. Już po przyjęciu przeze mnie zaproszenia zaproponowano mi ważny temat wystąpienia: „Ufam mojemu żydowskiemu Zbawicielowi”.
„Ufam mojemu żydowskiemu Zbawicielowi”? – to kwestia, nad którą nigdy dotąd poważnie się nie zastanawiałem, ani też nie było to treścią moich dotychczasowych przemówień! Ale słowo się rzekło i postanowiłem wywiązać się z zadania, traktując je jako swoiste wyzwanie.
Pragnę tu podzielić się z Wami tym, czego nauczyłem się w trakcie przygotowywania wystąpienia. Przyświecają mi trzy cele: Po pierwsze, chcę, abyście poznali kilka ważnych wątków mojej biografii. Po drugie, pragnę zachęcić Was do rozważenia tego w odniesieniu do Waszego osobistego życia. Po trzecie zaś, co stanowi mój cel zasadniczy, to okazanie Wam pomocy w stawaniu się wiarygodnymi i skutecznymi świadkami Jezusa wobec narodu żydowskiego.
Fragment książki
Ruch mesjanistyczny przekonał Kościół, że wiara w Jezusa nie oznacza wyrzeczenia się żydowskości. Duża i wciąż rosnąca część Kościoła przyjęła ten pogląd na sprawę jako prawdziwy, choć jest on nowy. Ale naród żydowski ciągle nie jest do niego przekonany. Przez 2000 lat przekonywano Żydów wierzących w Jezusa, by nie myśleli już o sobie, iż są Żydami.
Naleganie Kościoła na to, by żydowscy chrześcijanie odcięli się od wszystkiego, co żydowskie, zaprzeczało temu, że ewangelia stanowi wypełnienie obietnicy Starego Testamentu. Jednocześnie judaizm ukształtował się wokół odrzucenia Jezusa. Do odwrócenia biegu historii potrzebne jest coś o wiele bardziej przekonującego od działań ruchu mesjanistycznego. Musi to być działanie samego Boga.
W największym skrócie ruch mesjanistyczny zmusił Kościół do rozważenia szeregu ważnych kwestii.